Dünyada artan ekonomik krizler ve siyasi çekişmeler piyasaları da etkilemeye devam ediyor. Özellikle Çin, Rusya ve ABD arasındaki gerilimli ilişkiler ekonomik büyümeyi de yavaşlatırken bazı firmaların satışlarını da azalttı. Satışları azalan lüks markalar için karamsar görünüm çizen bu keskin düşüş özellikle borsa da yatırımcıların dikkatini çekiyor.
Yılın ilk çeyreği ve yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan birçok şirketin satışlarında gerileme görülürken, piyasadaki olumsuz etki henüz finansal sonuçlarını açıklamayan şirketlerin hisselerine de yansıyor.
HİSSESİ DÜŞEN MARKALAR
Burberry
Haftaya keskin bir düşüşle başladı. 15 Temmuz’da, perakende gelirinin 29 Haziran 2024 ile biten son 13 haftada %22 gerilediğini açıkladı. Temettü iptali duyurusu yapan şirketin CEO değişimi de hisselerini etkiledi.
Hugo Boss
Yılın ikinci çeyreğinde grup satışları %1 azaldı. İngiltere ve Çin gibi ana pazarlarda zorlu koşullar sebebiyle hisseleri 16 Temmuz’da %13,5 değer kaybetti, Nisan 2021’den sonraki en düşük seviyesine indi.
Swatch
Çin’deki zayıf talep nedeniyle yılın ilk yarısında karı %70 geriledi. Satışları %14,3 düşüşle 3,85 milyar dolara geriledi. Haftanın ilk gününe ise %11,5 düşüşle başladı.
DİĞER LÜKS MODA ŞİRKETLERİ:
Hermes: Hisseleri %5’in üzerinde değer kaybetti, 25 Temmuz’da finansal sonuçlarını açıklayacak.
Louis Vuitton Moet Hennessy: Haftaya %2,5 düşüşle başladı.
Christian Dior: Hisseleri %2,3 düşüşle başlayıp hafta boyunca %5’e kadar değer kaybetti.
Prada: %5, ABD’li Ralph Lauren %7 oranında değer kaybı yaşadı.
Richemont: Hisse kayıpları %3,5’i aştı.
Calvin Klein: Yılın ilk çeyreğinde gelir %10 azaldı, hisseleri %7 oranında değer kaybetti.